Popis typického problému

Lze monitorovat SAP systémy a mít tak přehled o jejich aktuálním stavu?

Popis nástroje

Tento nástroj umožnuje centrálně monitorovat heterogenní systémový landscape se všemi jeho instancemi, databázemi a hosty. Na jednom místě tak ukazuje status všech systémů, a to nejen z pohledu dostupnosti, ale i základní informací o počtu alertů na jednotlivém uzlu.

Po rozkliknuti se lze dostat do větších detailů, kdy lze vidět jednotlivé instance, databáze a hosty. Hodnoty se automaticky obnovují, a tak administrátor má přehled o aktuálním stavu.

Systémový monitoring podporuje drill-down všech informací tak, že administrátor se může dostat až k úplným detailům.

Systémový monitoring umožňuje hromadnou konfiguraci pomocí tzv. šablon. Šablony jsou rozvrženy do 6 kategorií:

  • Technický systém
  • Technická instance
  • Databáze
  • Databázová instance (SAP HANA)
  • Replikační skupina databází
  • Host

Každá šablona obsahuje velké množství předem definovaných metrik, které lze na jednotlivé instanci, databázi, hostu monitorovat. Metriky se tak dělí do 4 kategorií:

  • Availability
  • performance
  • configuration
  • Exception

Nastavení šablon se provádí v transakci SOLMAN_SETUP -> Technical Monitoring -> Systém monitoring -> krok 4 Template Maintenance

Po rozkliknuti ikony s počtem alertů Vás systém přesune do alert inboxu s již předem nastaveným filtrem na ten systém, u kterého jste alert ikonu rozklikli.

Předpokladem pro funkční systémový monitoring je nutné mít:

  • nastavený Systém Preparation Solution Managera
  • nastavený Basic Configuration Solution Managera
  • nainstalovaný Wily Introscope Enterprise Manager
  • nainstalovaný Diagnostics Agent na hlídaném systému
  • nastavený Managed Systém Configuration hlídaného systému
  • nastavený Technický monitoring
  • aktivní metriky a thresholdy
  • přiřazené šablony k jednotlivým instancím, systémům, databázím a hostům

Přínosy nástroje

Jedno místo, kde mohu sledovat stav všech systémů. Možnost drill-down až do nejzazších detailů pro troubleshooting problému.

Pro koho je to vhodné

Každý uživatel, který prošel alespoň základním školením technického monitoringu